« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۴
مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه خبر داد؛
مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه، گفت: بالغ بر ۲۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام به طرح جهش تولید و کشت قراردادی اختصاص داده شد.

اختصاص بیش از ۲۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی کهگیلویه به کشت قراردادی | کشت کلزا در ۶۵۰ هکتار از مزارع شهرستان | پرداخت روزانه بهای کلزای خریداری شده

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از دهدشت، نخستین جلسه شورای کشاورزی با محوریت برداشت محصولات کشاورزی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در فرمانداری کهگیلویه برگزارشد.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه با بیان اینکه اشتغال مهمترین دغدغه دولت است، اظهار کرد: کشاورزی منبع درآمد حداقل ۲۵هزار خانواده کشاورزی است و به طور دقیق تعداد بهره‌برداران ثبت‌شده در سامانه پهنه‌بندی، ۲۵ هزار و ۶۳۱ نفر است که از محل کشاورزی درآمد دارند.

کیومرث روزیان، افزود: انتظار داریم با توجه به جامعه هدف، جهاد کشاورزی در بخش اعتبارات بهتر دیده شود.

وی با اشاره به میزان بارش های اخیر، گفت: در جهت مرمت سراب بندی و بازگشایی آنها در مناطقی از چاروسا، دیشموک، سوق و دشمن زیاری نیازمند همکاری نهادهایی از جمله سپاه هستیم تا کشاورزان در کاشت محصول برنج دغدغه‌ای نداشته باشند.

روزیان با اشاره به اینکه در زمینه سراب بندی تخصص مناسبی نداشتیم، تاکید کرد: علاوه بر محدودیت اعتباری، بخشی از آن هم به دلیل بدهی گذشته بوده است.

وی تصریح کرد: بالغ بر ۴٠ درصد گندم و کلزای خریداری شده استان از مزارع کهگیلویه است و جایگاه ویژه این شهرستان در تخصیص اعتبارات سازمان جهادکشاورزی باید دیده شود.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه با اشاره به طرح جهش تولید در این شهرستان، عنوان کرد: از ۵۵ هزار هکتار زمین زراعی شهرستان بالغ بر ۲۶ هزار و ۵۰۰ هکتار با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام به طرح جهش تولید و کشت قراردادی اختصاص داده شد.

وی با اشاره به کشت کلزا در سطح شهرستان، بیان کرد: در زمینه کشت محصول استراتژیک کلزا نیز از ۸۰۰ هکتار کلزای کشت شده در سطح استان، ۶۵۰ هکتار آن متعلق به کهگیلویه است.

روزیان با تاکید بر همکاری تمامی دستگاه‌های ستاد مدیریت بحران شهرستان در زمینه آتش‌سوزی‌ها، گفت: در بحث آتش‌سوزی‌ها همه ادارات باید پای کار باشند و ستاد بحران شهرستان نسبت به این موضوع مهم توجه کند چون مدیریت جهاد کشاورزی کهگیلویه فاقد وسیله های مهار آتش است.

وی با بیان اینکه در زمینه توزیع کمباین در سطح شهرستان با برنامه ریزی انجام شده و ظرفیت کمباین‌های بومی و مهاجر دغدغه خاصی وجود ندارد، عنوان کرد: انتظار داریم کشاورزان صبور باشند تا برداشت در مدت زمان کوتاهی انجام شود.

روزیان از شرکت غله و تعاون روستایی خواست تا خرید گندم بصورت شبانه روزی و در جهت کاهش هزینه کشاورزان و بدون دغدغه و آنی انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه افزود: در سال جاری خرید کلزا به بخش خصوصی واگذار شده و بهای کلزای تحویلی روزانه پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از قاچاق و هدررفت سوخت کمباین ها، فرآیند توزیع سوخت به سازمان نظام مهندسی واگذارشده و در این زمینه جهاد کشاورزی با آنها همکاری لازم را خواهد داشت.

بازگشایی بلوار جهت ورود و خروج بدون دغدغه ماشین الات حمل گندم، آب پاشی محیط خریداری گندم و روشنایی آن از دیگر درخواست های مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه در این نشست بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: